onsdag, september 03, 2008

Världens lyckligaste...

Hej och välkommen tillbaka! - om du inte är här för första gången... i så fall: Välkommen hit!

Klockan är 18.25 och jag väntar ivrigt på att få dra på mig tröjan, ta klubba o skor i handen och gå till kvällens pass innebandy! Ska bli så vrålkul! Längtar så jag kan spricka!

Idag har jag varit på jobbet... som vanligt... Kanske låter som jag är trött på mitt jobb, men verkligen inte! Jag har förmånen att jobba med supersköna människor och har ett omväxlande jobb med mycket fritt ansvar och stora utmaningar! Dagen avslutades med ett massagepass med Isa... eftersom vi har egna massörer på jobbet, så fick det bli så! Isa har hårda nypor... man är allt lite mör när han har avslutat massagepasset.
Jaja, nog om det...

På fredag är det första gången sedan maj 2007. Det är dags att predika igen... i min och min frus nyblivna hemförsamling. Eller ja... jag har varit medlem i en massa år, men inte vart aktiv i församlingen. Therese, min fru, däremot blev medlem i söndags!
På fredag är det ungdomsmöte med skollgruppsinriktning och vilka får ta hand om det hela! Jo... Samuel & Therese... Jag tror jag längtar mer tills fredag än innebandyn ikväll. Det pirrar till och med lite i magen, så jag tror det är något stort på gång! Ska bli fantastiskt roligt!

Nä, nu är det snart dags för promenaden.
Jag måste bara yttra mig lite i frågan om Sarah Palins öde i det amerikanska presidentvalet... Har folk inget bättre för sig än att vältra sig i andras misstag? Om man ens kan ett barn kalla ett misstag... Tragiskt!
För min del önskar jag snarare henne all lycka och hoppas att den blivande pappan tar sitt förnuft till fånga och tar ansvar för sitt barn och hennes mamma. Om det nu inte bara är något media förvridit?! Vore ju inte första gången!

I vilket fall... jag är Världens lyckligaste man!
Med frun vid min sida, Go kväll!

Inga kommentarer: